„Do projektu sme zapojili hlavne deti so špeciálnymi potrebami, získali väčšiu prax a tým pádom sa zdokonalili vo svojich zručnostiach.“
„Deti so špeciálnymi potrebami dostali možnosť pracovať v malých skupinách s individuálnou podporou, čo im umožnilo postupovať podľa vlastného tempa.“
„Zo stretnutí s ľuďmi zapálenými pre vec a s ochotou pomôcť si odnášame my aj naši žiaci pekné zážitky a chuť pokračovať ďalej.“
„Projekt Majstri techniky mal pozitívny vplyv na žiakov a rómsku komunitu, najmä vďaka účasti člena marginalizovanej komunity na súťaži. Účasť rómskeho žiaka v súťaži viedlo k zvýšeniu jeho sebavedomia.“
„Vplyv projektu mal veľmi pozitívne ohlasy nielen medzi deťmi na škole ale aj u ich rodičov a obyvateľov mesta. Boli nadšení, že sa u detí na základnej škole vraciame k nadobúdaniu praktických zručností pri práci s drevom. Do vzdelávania v rámci projektu sa mi podarilo zapojiť deti so špeciálnymi potrebami, downovým syndrómom, ukrajinské dievčatá aj rómske deti.“
„Dievčatá väčšinou dosahovali lepšie výsledky, ich práca bola precíznejšia a bol aj väčší záujem z ich strany.“
„Myslím, že som dodal viac sebavedomia žiačkam, Technické súťaže nemusia vyhrávať len chlapci.“
„Do projektu sme zapojili žiakovi 7.,8.,9. ročníka, chlapcov aj dievčatá, ukrajinských žiakov, žiakov so ŠVVP, a jedného žiaka s mentálnym postihom. Reakcie na projekt boli v každom prípade pozitívne.“
„Vplyv projektu mal ohlas v škole a v obci. Dievčatám bola udelená pochvala a pán starosta ich odmenil.“
„Účasť na komunitných podujatiach bola obohacujúca pre našich študentov aj pre nás. Nadšenie ostatných pre spoločné ciele podporuje priaznivú učebnú atmosféru, ktorá motivuje našich študentov k tomu, aby nasledovali svoje záujmy.“
„Všimol som si, že poskytovanie prispôsobeného vzdelávacieho prostredia pre našich študentov so špeciálnymi potrebami im umožnilo zapojiť sa efektívnejšie. Práca v menších skupinách priniesla výrazný rozdiel v ich pohodlí a pokroku.“
„Zapojenie sa do spolupráce s komunitnými aktivistami vytvorilo pozitívnu vlnu medzi študentmi. Tieto interakcie nielen poskytujú cenné skúsenosti, ale tiež podnecujú študentov, aby sami chceli niečo zmeniť.“
„Som hrdý na to, ako veľmi vzrástlo sebavedomie študentov v našich nedávnych aktivitách. Je inšpiratívne ukázať, že technické odbory sú pre každého, bez ohľadu na pohlavie“
„Snažím sa posilniť mojich študentov, aby verili sami sebe. Je nevyhnutné, aby sa dievčatá cítili rovnako schopné v technických odboroch a súťažiach ako chlapci, a myslím si, že sme v tomto smere dosiahli veľký pokrok.“
„Nastavenie malých skupín pre deti so špeciálnymi potrebami sa ukázalo ako veľmi efektívne. Každé dieťa dostalo potrebnú pozornosť, čo im pomohlo napredovať vlastným tempom.“
„Nie je dostatok súťaží, kde si študenti môžu precvičiť a porovnať svoje manuálne zručnosti.“
„To, čo sme robili je veľmi vhodné na prácu so študentami so špeciálnymi potrebami. Zo súťaže odišli spokojní.“
„Vďaka projektu prechádzam na iný spôsob výroby výrobkov na hodine: menšie, menej zložité ale s väčším dôrazom na presnosť.“
„Študenti sa naučili trpezlivosti, presnosti a spolupráci vo dvojiciach.“
Dobrý deň,
mala som možnosť pozrieť si váš metodický materiál. Námety na prácu sú dobré, Uvažujem o tom, či je vhodnejšie pracovať so
šablónou alebo mať rozmery výrobku. Učíme prenášanie rozmerov na materiál - čítanie technických výkresov.
Asi by bolo vhodné, aby boli aj rozmery a učiteľ by zvážil ako by žiak preniesol obrys tvaru na materiál.
Projekty sú zaujímavé a pekné.
Páči sa mi, že mierka je 1:1. Pre učiteľa a žiaka je veľmi vhodné, že sa ľahko dá preniesť na materiál. Po prezretí
viacerých projektov, len môžem zhodnotiť, že čím viac záhybov, oblúkov, či vnútorných malých výrezov, chceme dať do
výrobku, tým to bude robiť žiakom väčšie problémy pri zhotovení.
Aj mäkké drevo má svoju tvrdosť. Žiaci musia byť veľmi zruční. Nie je to vhodné pre úplných začiatočníkov.
U žiakov so ŠVVP by som odporučila nahradiť pri niektorých projektov materiál, a to napríklad kartónovú lepenku.
K pracovných listom by som doplnila aj krátku, ale podstatnú inštruktáž, čo sa týka použitia ochranných pomôcok –
pracovné rukavice, udržať pozornosť pri práci, ako zakročiť v prípade, že sa zarezalo zle, kde sa stroj vypína a pod.
Prajem Vám veľa síl, nápadov a potom úspechov pri zavádzaní týchto pracovných listov do praxe.
Námety na výrobky ma zaujali, dokonca som niektoré podobné výrobky so žiakmi na 2.stupni aj vyrábala. Napr. DEBNIČKY,
KUFRÍK NA NÁRADIE, ADVENTNÝ STOJAN. Veľmi sa mi páčili aj námety na výrobky, ako sú FÚRIK, POHÁR NA CERUZKY, či
DREVENÁ ŠKATUĽA.
Niektoré výrobky sa mi pre žiakov z MRK alebo začlenených žiakov však zdajú byť náročné, napr: sedacia súprava,
maják, reproduktor, organizér pracovného stola a poľovnícka búdka. Časti výrobkov sú komplikované na vyrezávanie
rôznych oblých strán alebo zárezov a musí byť pri nich dodržaná dokonalá presnosť.
Viem si predstaviť finálne výrobky spomínaných žiakov, a teda neviem, či by výrobky spĺňali, to čo majú. Pri všetkých
výrobkoch sa spomína ako pracovný nástroj lupienková píla a ako materiál preglejka. Tiež si myslím, že materiálne
vybavenie škôl nie je na všetkých školách na 100%.
Ako učiteľku techniky ma však všetky, naozaj všetky výrobky niečím zaujali. Rada by som najbližšie vyrobila so žiakmi
spomínaný FÚRIK.
Držím prsty pri realizácii Vášho projektu!
Názov | ||
---|---|---|
Potvrdenie, Chorvátsko | Otvoriť | |
Prešovská univerzita - vyjadrenia učiteľov techniky | PaedDr. Dana Štucková | Zobraziť vyjadrenie |
PaedDr. Mária Suslová | Zobraziť vyjadrenie | |
PaedDr. Milan Černaj, PhD. a Mgr. Minarčíková | Zobraziť vyjadrenie |